I only trader part time. This blog finally becoming reference forex for me, may even you. It also become field copy paste any met in website other people. Do not be shy do not shy can contact I to trade mind. Any even come we joint with what which good..
Listen to Quran

Sunday, January 4, 2009

Simple Sistem sma24

Sistem ini saya jumpa di salah satu website broker fx. Sistem ini kata dia, paling simple untuk newbie. TF1H sma24 dan stoch833. Tapi saya tambah satu lagi sma74 untuk mengukuhkan lagi. Apa yg perlu kita lihat ialah harga berada di mana. Jika berada di atas sma maka kita buy. Jika berada di bawah garis sma maka kita sell. Keputusan buy dan sell bergantung penuh pada stoch.

Untuk menambah baik lagi saya bubuh rsi14 dan chanelprice_signal sebagai solekan, biar lawa sikit. Kita pun jadi tambah komfiden.

Mari kita lihat gambar kedua. Hasil keputusan untuk trading pada 2Jan2009. Ada 2 tanda saya bubuh bulatan tuh... cuba fikir. Warna merah tapi untun. Itu disebabkan semasa dalam situasi untun saya masukkan SL. Oleh kerana benda tuh EA boleh buat automatik, maka saya masukkan robot trailing stop. Tapi hasilnya kurang lumayan. Suka sangat kena SL yg kecil pipnya.

Bulatan kecik tuh sebab emosi tamak dah timbul. Post 2 sen untun memanjang tapi perbesarkan sikit 5 sen dah rugi. Jadi saya matikan EA buat TP biarkan dia... itulah hasilnya.

0 Comments: